Nieuws uit Rwanda
- 31 mei
- 1 minuten om te lezen
U weet het of u weet het niet... Af en toe steunen wij (met onze acties van Broederlijk Delen) een schooltje in Rwanda. Ik laat meester André aan het woord:
Goeiedag,
Het is opnieuw Rwanda-tijd. Christine en Ronny zijn er weer naar toe. Ik denk voor de 12 de
keer al. Vandaag bezochten ze de school van Rwamagana. Deze namiddag had ik een kort
videobabbeltje met de alweer nieuwe directeur. Hij was heel dankbaar. De school telt
ongeveer 3000 lln en een team van 67 leerkrachten. Het is die school die met De Biesweide
een bijzondere band heeft. Ook dit jaar mochten ze een bedrag van onze school meenemen.
Met het bedrag van 2 jaar terug kochten ze bijkomende banken. Op de foto's zie je ook hun
schooltuin. Merci voor jullie engagement.
Omdat de kinderen ‘s middags zouden kunnen eten cultiveren ze nu groentjes op de
speelplaats.
André en Marleen
Fijn dat we kinderen, ver van hier, kunnen helpen!








Opmerkingen